idag har vi inte gjort så mycket. Det blev en mycket lugn morgon. Först vid 11 kom vi iväg. Linn och Lex valde att utforska till fots. Nova, Johanna, Mathilda och Fredrik gränslade cyklarna och utforskade cyklandes. Från campingen till byn Riva del Garda är det cirka 1,5 km. En behaglig cykeltur. Vi cyklade längs vattnet i princip hela tiden. Mycket vackert är det. Framme i Riva del Garda vände vi och halvvägs tillbaka möte vi Lex och Linn perfekt tajmat vid en bar med en terass byggd utöver vattnet. Här blev det glass lunch. Mycket gott!

Vi (Linn och Fredrik) att det är ganska turistigt men ändå med kvalité. Kanske har utvecklingen med alla digitala hjälpmedel gjort att dåliga restauranger sållas bort och kvar finns bara de som lyckas hålla uppe kvaliteten. På alla restauranger/caféer tom minsta glassbarer på stranden sitter det betyg ifrån TripAdvisor. Vi bara tackar och tar emot.

Resterande del av dagen har vi hängt på stranden ömsom badat, ömsom sovit och ömsom löst korsord eller suduko. Helt underbart är det. Om vi skall nämna en nackdel så är det blåsten. Det blåser en del vilket för surfare skapar perfekta förhållanden men för oss badare som önskar varmt vatten skapar blåsten något sämre förhållanden. Barnen badar tills deras läppar är blå, det är snarare vi föräldrar som är lite mesigare.

Kvällen bestod av matlagning hemma och obligatorisk glass på stan. Sedan nattning av barnen. De är ganska slut även efter en dag som innebär att vi ”inte gör någonting”

Planen framåt då? Ja om den tvistar de lärde ännu om. Grundplanen var att vi skulle stanna här tills imorgon och sedan vända söderut. Just nu känns det som vi stannar tills torsdag för att sedan köra norrut istället.